Technologia

Szkło medialne G-SMATT

Od czterech lat spółka G-SMATT Co. Ltd rozwija i ulepsza swoje szkło medialne G-SMATT. Obecnie wprowadziła tę technologię na rynek europejskie, tworząc na początku roku spółkę G-SMATT Europe Media Limited z siedzibą w Oxfordzie. Najprościej mówiąc, tym produktem jest szkło architektoniczne z możliwością wyświetlania w technologii LED. Ten prosty opis jest jednak sprzeczny z transformacyjną naturą tej technologii. 

W błyskawicznym tempie zmierzamy do korzystania wyłącznie z bezprzewodowego, stałego dostępu do internetu oraz architektury tzw. inteligentnych miast. Nasz cyfrowych krajobraz zmieni się nie do poznania w ciągu kolejnych 20 lat. Wielorakie systemy będą generować dane dotyczące zdrowia i stanu naszych inteligentnych miast oraz ich mieszkańców, ale generowanie informacji to tylko części historii, jaką piszą te miasta. Aby informacje były przydatne, muszą zostać przetworzone i zaprezentowane. Będziemy korzystać z wielu różnych systemów przetwarzania: wykorzystujących sztuczną inteligencję, tradycyjnych i wspomaganych przez sztuczną inteligencję systemów analizowania trendów na podstawie dużej ilości danych, wbudowanych w urządzenia systemów przetwarzania na niewielką skalę     i, co nieuniknione, przetwarzania danych przez człowieka. Właściwe informacje przetworzone w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie muszą następnie zostać zaprezentowane. W oczywisty sposób spora część tych danych będzie dostępna poprzez urządzenia mobilne, a te niewątpliwie staną się filarem komunikacji z cyfrowymi miastami. Jednakże coraz większa liczba fasad medialnych będzie stanowić nowe, potężne narządzie do przekazywania informacji.

.

Co wyróżnia szkło medialne G-SMATT?

Fasadę medialną można określić jako każdą dużą powierzchnię architektoniczną zainstalowaną w konstrukcji budowlanej, zdolną do wyświetlania mediów. Szkło medialne G-SMATT wyróżnia się tym, że zapewnia:

  • trwałość i sprężystość materiału o klasie architektonicznej,
  • pełną przezroczystość oraz
  • duże możliwości wyświetlania mediów.

Architekci nie muszą już rezygnować z estetyki swoich konstrukcji, kiedy decydują się zainstalować w nich wyświetlacz mediów, a to dzięki szkłu medialnemu G-SMATT.


Budowa paneli ze szkła medialnego G-SMATT

G-Glass to szkło laminowane. Składa się ze szkła bazowego o grubości 4 mm, powleczonego materiałem znanym jako FTO (ind domieszkowany fluorem), które ma właściwości przewodzące i jest przezroczyste. Każdy zespół obwodów elektrycznych nanosimy na powierzchnię z powłoką FTO metodą laserową, a następnie precyzyjnie, w odpowiednich miejscach mocujemy LEDy. Na to nakładamy szkło osłonowe. Funkcję osłonową może pełnić każdy rodzaj szkła, przy czym zwykle jest to wygrzewane szkło hartowane o grubości 6 mm, co pozwala sklasyfikować gotowy produkt jako szkło bezpieczne. Pomiędzy tafle szkła bardzo dokładnie wlewamy żywicę, którą następnie utwardzamy światłem UV. Gotowy zespól podłączamy do sterowników ukrytych w aluminiowej ramie przy pomocy elastycznych płytek obwodów drukowanych (FPBC), a następnie do sterowników DVI oraz zewnętrznego źródła zasilania. Sterowniki DVI określają orientację paneli oraz to, jak pliki wideo będą odtwarzane na serii szklanych powierzchni (okien).


Myśląc o fasadzie medialnej, pierwsze nasze skojarzenie to prawdopodobnie kultowa reklama Coca-Coli zaprezentowana na budynku, w znanym filmie Ridleya Scotta pt. „Łowcy androidów” z 1982r. Niewątpliwie reklamy będą ważnym elementem treści prezentowanych na tych fasadach medialnych, ale nie jedynym i zapewne nie najważniejszym. W spółce G-SMATT Europe przewidujemy, że nasze fasady znajdą szerokie zastosowanie i że naprawdę odmienią cyfrowy pejzaż miejski.


Prezentowanie tożsamości

Wiele marek może mieć trudność z dotarciem do szerszej społeczności z informacją o tym, czym się zajmują. Fasada medialna to nowe, potężne narzędzie, które może okazać się pomocne. W centrum sztuki Myungbo w Seulu (po prawej), systematyczne wyświetlane są dynamiczne elementy graficzne tworzone w samym centrum. W ten sposób centrum prezentuje szerszej społeczności to, czym się zajmuje i dociera do osób, które w innym przypadku nigdy nie weszłyby do galerii, aby poobcować ze sztuką. W pewnym sensie samo centrum sztuki staje się prezentacją tego, czym jest budynek, w którym się znajduje.

Interaktywność

Interaktywność może funkcjonować na wielu poziomach. Na Nowy Rok Chiński 2016 stworzyliśmy aplikację na urządzenia mobilne, umożliwiającą odpalanie cyfrowych fajerwerków na budynkach. Ta technologia pozwala nam jednak na znacznie więcej. Możemy reagować na dźwięk, ruch czy pogodę i w ten sposób zmieniać wyświetlane treści. Dzięki wszechobecnym aplikacjom mobilnym, możemy nawet reagować na obecność konkretnych osób, co pozwala na personalizację komunikatów. „Gry” architektoniczne pozwalają na gromadzenie się wokół instalacji całych rzeszy ludzi, co ożywia dany obszar od strony komercyjnej.

Integracja z przestrzenią cyfrowych miast

Fasada medialna może służyć do wyświetlania prognozy pogody, informacji o liczbie wolnych miejsc na lokalnym parkingu, numerów telefonów alarmowych czy informacji transportowych.

Szyldy cyfrowe

Klasyczne i bardziej dynamiczne formy reklamy, w tym z wizerunkiem konkretnych marek (zegary sponsorowane przez firmy, np. Tag Hauer).

Projektowanie architektoniczne

Wysokiej klasy fasada medialna pozwala architektowi stworzyć estetyczną konstrukcję, korzystając przy tym zarówno z formy fizycznej, jak i światła. Budynek może zmieniać kolor przez cały dzień, bawić się perspektywą, aby tworzyć niezwykłe efekty iluzji wizualnej oraz bardziej płynnie wtapiać się w otoczenie.

Mamy szczęście, że jesteśmy jedną z pierwszych firm na rynku, który znacząco odmieni cyfrowy pejzaż naszych miast. Nasze miasta staną się wielką przestrzenią, swego rodzaju płótnem malarskim, i tylko od naszej wyobraźni będzie zależeć, ile piękna        i użyteczności wniesiemy do naszych miast.

Spółka G-SMATT posiada zakłady produkcyjne w Seulu i chińskim Tiencin

W Korei i Chinach dysponujemy wysokiej klasy zapleczem produkcyjnym, które zapewnia nam znaczące zdolności produkcyjne.    W tych miejscach odbywa się montaż i testowanie szkła medialnego G-SMATT. 

Ramy i akcesoria G-Tainer produkujemy również na licencji w Wielkiej Brytanii. Szkło medialne G-SMATT oraz ramy G-Tainer spełniają odpowiednie normy europejskie, dlatego są bezpieczne i niezawodne w użytkowaniu. 

G-SMATT posiada aktualnie 17 patentów na produkty ze szkła medialnego. Innowacyjność jest wpisana w nasze DNA, dlatego nieustannie pracujemy nad ulepszaniem naszych produktów.